AutoNews

5 фатальних помилок, які призводять до передчасної поломки автоматичної коробки

1.Порушення правил буксирування

Краще взагалі до буксирування не вдаватися.

Не найпоширеніша помилка автомобілістів, проте одна з найфатальніших. Тому й потребує окремої згадки. Навіть одне неправильне буксирування може стати причиною поломки коробки. Ще років 25-30 тому з’явилося так зване правило “50 на 50”. Розшифровується ця формула так: автомобіль з АКПП можна буксирувати на швидкості до 50 км/год на відстань до 50 км, після чого коробці слід дати “відпочити”.

Загалом це правило актуальне і сьогодні з тією лише різницею, що допустимі значення швидкості і дистанції стали ще нижчими, і наразі актуальна формула звучить вже як “30 на 30”. При цьому не варто забувати про те, що кожна АКПП багато в чому унікальна і перед буксируванням було б не зайвим ще раз перечитати відповідний розділ інструкції з експлуатації конкретно для вашої моделі. Також слід обов’язково пам’ятати, що на автомобілі з АКПП не можна буксирувати важчий автомобіль.

2. Не прогрівати коробку і не міняти робочу рідину.

Масло потрібно регулярно міняти.

З початком холодного сезону настійно рекомендується гріти не тільки двигун, а й коробку передач. Автоматична трансмісія через особливості конструкції прогрівається, м’яко кажучи, неспішно… Традиційно нормальним діапазоном температур для пуску є 50-90 градусів за Цельсієм. На жаль, на приладових панелях абсолютної більшості автомобілів немає штатного датчика, який міг би дати підказку в температурі всередині коробки. Тому рушати з місця слід максимально плавно, а швидкість набирати – поступово. Перші дві хвилини шляху настійно рекомендується не “топити”.

Окремо слід згадати про те, що будь-яка автоматична коробка також потребує регулярної і своєчасної заміни робочої рідини. У різних виробників автомобілів рекомендації щодо термінів заміни різні. Наприклад, для автомобіля Kia Rio встановлений пробіг у 90 тисяч км, а для позашляховика RAV4 становить уже 40 тисяч км.

3. Зловживати режимом паркінгу

Зламати коробку не складно.

У тих, хто тільки-но перейшов з “механіки” на “автомат”, як правило, є одна шкідлива звичка. І все б нічого, але вона значно прискорює швидкість зносу автоматичної трансмісії. Йдеться про зловживання режимом паркінгу: багато новачків перемикаються в цей режим (за звичкою) буквально на кожному світлофорі! Використовувати режим “Р” у поїздці можна, але вдаватися до його допомоги слід тільки в разі перебування в довгій пробці, що повільно просувається. Варто також зазначити, що у деяких моделей з АКПП неправильне використання паркінгу шкодить не тільки коробці, а й двигуну машини.

4. Нехтувати ручним гальмом

Гальмо стоянки не для краси.

Поки одні автомобілісти “бавляться” з приводу і без з режимом паркінгу, інші роблять діаметрально протилежну помилку – ніколи (або майже ніколи) не користуються стоянковим гальмом, сподіваючись лише на той самий режим “Р”. Слід запам’ятати, що режим паркінг призначений для використання лише в тих ситуаціях, коли машину можна залишити на ідеально рівній поверхні. У всіх інших випадках, навіть за наявності мінімального ухилу, автомобіль з АКПП потрібно ставити ще й на стоянкове гальмо (ручник). Нехтування цим правилом може закінчитися поломкою одного з фіксаторів положення в АКПП. Також не варто забувати про те, що перемикатися в режим “Р” можна тільки після повної зупинки транспортного засобу.

5. Практикувати старт з двох педалей

Не варто рвати з місця!

Після неправильного буксирування ця помилка, мабуть, є найшвидшим способом привести АКПП до повної непридатності. Настійно не рекомендується під час старту тиснути в підлогу відразу дві педалі в режимі “D”, а потім різко відпускати педаль гальма. Така експлуатація провокує різкий стрибок температур всередині коробки передач і прискореного зносу практично всіх її компонентів.

 

Джерело: Dexpens