Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
AutoNews

Що робити при заносі автомобіля взимку, щоб не потрапити у ДТП

Якими мають бути дії водія під час заносу автомобіля взимку?

1. Занос автомобіля з заднім приводом

Водію необхідно уникнути ковзання коліс

У машин із заднім приводом ведучі колеса знаходяться ззаду, керуючі – спереду. Під час руху по зледенілій ділянці головне завдання – уникнути ковзання коліс. Різке гальмування, сильний ривок керма або надто активні маніпуляції з педалями – будь-який з цих факторів викликає порушення зчеплення з поверхнею та ковзання. Відповідно автомобіль занесе. Тому треба робити максимально плавно: керувати машиною, повертати, гальмувати. Ну і, звісно, триматися від інших машин на більш віддаленій відстані.

Про безпечне проходження повороту слід подбати заздалегідь. Для цього заздалегідь скинути швидкість до безпечної, вибрати передачу і не поспішаючи, витримуючи рівний хід, пройти віраж.

Якщо всупереч старанням колеса зірвалися в ковзання, важливо не панікувати. І в жодному разі не тиснути на гальма. Це лише погіршить становище. Треба плавно, але дуже швидко повернути кермо у бік заносі та акуратно прибрати газ. Тоді двигун зможе пригальмувати задню вісь. Потім слід повернути кермо у зворотному напрямку та стабілізувати положення машини газом. Якщо цього не зробити, машину занесе в інший бік. А якщо дорога, як скло, її почне крутити навколо себе.

2. Занесення автомобіля з переднім приводом

Головна умова під час заносу машини з переднім приводом – не скинути газ

Такі автомобілі тягнуть уперед і повертають передні колеса, тож головна умова – не скинути газ. Діяти треба, як і в першому випадку, – вивернути кермо у бік заносу і трохи додати газу. Це допоможе витягнути автомобіль уперед. При цьому в жодному разі не чіпати гальмо, інакше машину розверне! Не лякайтеся, якщо задня частина почала ходити з боку на бік. Ведучі колеса однаково витягнуть автомобіль.

Якщо надто сильно додали газу, то при виході з повороту автомобіль може занести на зовнішню частину дороги. І тут треба зняти ногу з педалі газу. Це допоможе сильніше завантажити передню частину машини. В результаті збільшиться притискна сила, з’явиться нормальне зчеплення. Положення автомобіля стабілізується.

Мазазин автозапчастин AvtoBot м.Ніжин

3. Занос машини з повним приводом

Особливості їзди на автомобілі з повним приводом узимку

Такі автомобілі вважаються найбільш стійкими на льоду, оскільки довше за інші види машин тримають зчеплення. Однак і вони можуть потрапити в занос. Причому це відбувається дуже несподівано. Вихід із нього є найскладнішим, оскільки акселератор впливає на всі колеса одразу. І кожен з них має свою частку крутного моменту.

Тому єдиного алгоритму дії немає. Необхідно враховувати особливості конструкції автомобіля, тому що вони впливають на керування. Наприклад, машину з передньою віссю, що підключається, можна стабілізувати методом, характерним для задньопривідних машин, а модель з вискомуфтою – прийомами для передньопривідних.

Словом, єдиного правила в таких випадках немає, і кожен водій має виробити індивідуальну стратегію. Визначитись з нею допоможе аналіз характеристик автомобіля: тип приводу, режим керування ним, механізм передачі потужності, наявність/відсутність стабілізуючої системи.

Якщо говорити загалом, то експерти радять дотримуватись правил: повертати кермо у бік заносу, тримати газ. Якщо ви відпустите педаль, вилетите зі своєї смуги.

4. Як не потрапити в занос

Автомобіль, що потрапив у занос на льоду

Уникнути заносу на зимовій дорозі допоможуть спостережливість та водійські навички. Перебуваючи за кермом, важливо не лише стежити за рухом, а й аналізувати ситуацію. Вам необхідно навчитися передбачати небезпечні ситуації. Наприклад, під час нічної поїздки на обмерзлу ділянку вкажуть несподівано запітнілі вікна від температури повітря, що різко впала.

Під час руху в міських умовах слід пам’ятати, що найчастіше місця з льодом бувають біля зупинок громадського транспорту, а також на мостах та переходах. На заміських трасах небезпечні місця зазвичай знаходяться в низинах і навпроти проміжків у лісосмузі.

Неправильні дії водія під час заносу можуть призвести до аварії

Що стосується дій під час заносу, то треба пам’ятати про основне правило, яке працює для автомобілів з будь-яким видом приводу: у жодному разі не натискати на гальма. На жаль, багато водіїв у паніці про це забувають. Або діють надто різко, чим ще більше посилюють становище.

Наприклад, в нормальних умовах у автомобіля при швидкості 50 км/год гальмівний шлях буде приблизно 15 м. На обмерзлій дорозі він збільшиться в 4 рази, а разом із зупинковим шляхом досягне 30 м. Чим вища швидкість, тим на більшу відстань прокотиться машина. Тому досвідчені водії радять максимально скидати швидкість перед поворотом та проходити його дуже акуратно.

Джерело: Dexpens