Навіщо досвідчені водії регулярно опускають у розширювальний бачок шматок паперу
Не одному поколінню “керманичів” знайома ситуація, коли мастило раптом починає потрапляти в систему охолодження. Поступово воно змішується з антифризом, створюючи масу проблем. Скажімо, для такої моделі як Opel Astra H з автоматичною коробкою передач, це означає проблеми у трансмісії з подальшою агрегатною заміною “автомата”. Для цього навіть відкличну кампанію проводили.
А в конструкції інших автомобілів є так званий масляний теплообмінник. Згодом у нього пробиває прокладку і тоді моторне масло так само починає поступово надходити в систему охолодження. Від цього рівень у бачку навіть може піднятися.
Є у цієї напасті й інші причини виникнення. Наприклад, несправність водяної помпи, а точніше – її розгерметизація, пробита прокладка впускного колектора, порушення геометрії блока циліндрів тощо.
Щоб розпізнати більшість із цих проблем на ранньому етапі і не доводити справу до серйозного ремонту, достатньо застосувати дідівський спосіб діагностики. Знадобиться лише звичайний аркуш паперу (можна взяти щільніший). Ріжемо його на смужки і одну з них опускаємо в розширювальний бачок. Бажано, щоб антифриз при цьому був холодний. Адже якщо відкрити кришку відразу після поїздки, можна сильно обпекти руки.
Після того як ви “викупали” папірець в охолоджувальній рідині і він добре просочився, витягуємо його і підпалюємо запальничкою. Якщо наш “маркер” розгорається мляво, або тліє і димить, значить, можна видихнути: в системі все в нормі. А ось якщо папірець моментально спалахне сильним полум’ям: є проблеми. Тобто в складі рідини присутня олива (моторна або трансмісійна).
Другий варіант – залитий неякісний антифриз. Ппри сильному нагріванні “бодяга” здатна спалахнути відкритим вогнем. Коли так і сталося – це сигнал. Вирушайте до сервісу на діагностику, а ще замініть “охолоджуйку” на більш якісну.