AutoNews

Навіщо деякі водії знімають салонні фільтри у своїх машин

Шофери з двадцятирічним стажем такі операції проводять постійно і радять молодим. Мовляв, за містом повітря чисте, тому немає потреби його фільтрувати. А ще після зими розхідник забруднюється, що провокує утворення конденсату на стінках системи вентиляції – особливо під час весняних перепадів температур або в дощ. Тому салонний фільтр демонтують, гарненько чистять і кладуть куди-небудь у шухляду до кращих часів.

Тут зауважимо, що бувалі мають рацію лише частково. Фільтр дійсно може намокнути, але все залежить від конструкції конкретного автомобіля і його стану. Наприклад, у Volvo 850 випуску 1996 року або низці моделей Audi фільтрувальний елемент розташований фактично під лобовим склом. Якщо забиті ще й дренажні отвори, то вода точно на нього потрапить. Це призведе до запотівання скла, розсихання гумок і, врешті-решт, до утворення цвілі. Плюс хвороботворні бактерії стануть проникати в салон.

Однак у сучасних машин схема така, що салонний фільтр розташований глибоко внизу, і волозі до нього проникнути досить важко – тому він буде брудний, але сухий. Звідси перша порада – почистіть дренаж, щоб вода могла вільно стікати. Так волога не створить проблем, та й локальної корозії кузова в прихованих порожнинах не буде.

Йдемо далі. Навесні з’являється сильний алерген – пилок рослин, а ще починаються дорожні роботи. Плюс нікуди не випаровуються і вихлопні гази. Може, ви і плануєте провести все літо за містом, але в магазин їздити все одно треба. Тож якщо, крім салонного фільтра, машина позбулася ще й нейтралізатора, ти дихати “вихлопом” будеш постійно.

Підсумок – весь цей ” квітково-грязьовий набір” стане потрапляти до салону через повітроводи, минаючи фільтр, який лежить десь на зберіганні. Бруд порушить рухливість заслінок, що керують розподілом повітряних потоків. Крім того, викличе корозію радіатора обігрівача і випарника кондиціонера.

Щоб почистити або поміняти дорогий випарник, у низці випадків потрібно демонтувати передню панель, а така робота коштує дуже великих грошей. Тому краще не знімати фільтр, а регулярно сушити і міняти його. Так і руйнівного ремонту уникнете, і здоров’я легенів збережете.

Джерело: Dexpens