Як зрозуміти, що настав час ремонтувати підвіску автомобіля
1. Нехарактерний стукіт
Справна підвіска не повинна видавати жодних звуків, незалежно від якості дорожнього покриття, яким рухається автомобіль. Якщо під час з’їзду або під час їзди нерівною дорогою з ямками з’являється сторонній стукіт, це свідчить про те, що проблема виникла в стабілізаторі поперечної стійкості. У разі, якщо він не погнувся і не заіржавів, тоді достатньо буде поставити нові сайлентблоки і центральні кріплення. Але якщо є пошкодження самого пристрою, то краще його повністю замінити.
2. Скрипи
Загалом, такі звуки не рідкість у підвісках автомобілів, яким понад 10 років. Найчастіше це пов’язано зі зношеністю плаваючих сайлентблоків. У цьому випадку є два рішення: заміна компонентів або шприцювання. Перший варіант – найнадійніший. Щоправда, ціна заміни підвіски обійдеться в кругленьку суму. Шприцювання – менш популярна процедура, оскільки коштує набагато дешевше і тому не вигідна автосервісам.
Необхідність заміни сайлентблоків виникає не завжди. Щоб позбутися скрипу, іноді достатньо змастити їх машинним маслом. Причому більшість водіїв може зробити це самостійно, не вдаючись до допомоги автосервісу.
3. Металевий дзвін
Якщо під час руху такі звуки чути із задньої частини машини, це свідчить про несправність підвіски. Зазвичай це відбувається в разі повністю розбитих сайлентблоків, які мають гасити удари і звуки. Коли вони несправні, виникає сильна рухливість. У результаті удар по підвісці передається на сусідні вузли і частини, призводячи до пошкоджень інших елементів.
Розбиті компоненти під час їзди видають характерні металеві звуки. При таких несправностях потрібно повністю перебрати ходову, замінивши пошкоджені деталі.
4. Пробій
Амортизатори в міру зношування погано утримують тиск. Тому автомобіль починає розгойдуватися у вертикальному напрямку, а під час потрапляння на вибоїну вдаряється об нього підвіскою. Це відбувається через те, що ослаблені елементи повністю зжимаються. Удар не гаситься, металева частина б’є по корпусу.
За справної підвіски таке практично неможливо. Удар може статися лише у виняткових випадках – коли автомобіль на високій швидкості різко наїжджає на предмет, що сильно випирає з поверхні дороги, або на високу горбинку.
Якщо ж удари підвіски трапляються навіть під час наїзду на невеликі перешкоди, це вірна ознака, що треба якомога швидше відвідати автосервіс.
Зрозуміти, в чому проблема, можна і самостійно. Для цього достатньо зазирнути в арку колеса і подивитися, чи є масляні патьоки або порваний пильовик. Якщо таке є, то можете відразу вирушати за покупкою нових амортизаторів і не витрачатися на діагностику в сервісі.
5. Вертикальні коливання
При справних амортизаторах автомобіль після переїзду перешкоди повинен хитнутися не більше одного-двох разів. Якщо коливання довго не гасяться, кузов тривалий час ходить вгору-вниз, це вірна ознака появи проблем у підвісці. Те саме стосується і випадків, коли автомобіль починає вертикально гойдатися на рівній дорозі під час їзди на великій швидкості.
Деякі водії можуть помилятися, вважаючи, що амортизатори необхідні тільки для гасіння ударів. Насправді, це лише одне з його завдань. Їхня головна функція – стабілізація положення автомобіля під час їзди нерівними поверхнями. В іншому разі машину буде бовтати, як корабель під час шторму.
Крім цього, амортизатори впливають на керованість машиною. Якщо вони несправні, водієві доводиться частіше підрулювати, оскільки автомобіль погано тримає курс і з труднощами заходить у повороти.
Все це з часом призводить до втрати керування машиною, оскільки притискна сила втрачається через часті вертикальні коливання. Тому якщо помітили, що автомобіль став занадто рухомим, не гайте часу в надії, що все пройде само собою. Відправляйтеся до автосервісу, щоб позбутися проблеми.
Експерти радять регулярно перевіряти стан амортизаторів. Зробити це можна безкоштовно і без спеціального обладнання. Для цього сильно натисніть на крило і відпустіть. Якщо коливання швидко зникли, амортизатори в нормальному стані. А якщо розгойдування загасає занадто довго, настав час їх міняти.
6. Просідання автомобіля
Про це може свідчити помітне скорочення дорожнього просвіту або перекіс однієї зі сторін автомобіля. Якщо подібне сталося, значить, ослабла підвіска. Тому слід відрегулювати або замінити пружини. В іншому разі процес досить швидко посилиться, що негативно позначиться на безпеці під час руху.
7. Посилений або нерівномірний знос шин
Якщо протектор лисіє неоднорідно, або несподівано сильно продірявився тільки з одного боку – значить, порушився кут розвалу-сходження. Якщо не вжити заходів, то через деякий час погіршиться керованість автомобілем.
Але перш ніж його регулювати, треба перевірити стан сайлентблоків. Річ у тім, що порушення сходження-розвалу зазвичай трапляється через пошкодження, а не саме по собі з плином часу. Тому спочатку треба замінити ці елементи, і тільки потім можна приступати до регулювання коліс.
8. Втрата чіткості керування
Подібне відбувається, коли слабшають рульові тяги і наконечники. Через те, що вони ходять занадто вільно, знижується чіткість керування, і починається виляння автомобіля. Все це може супроводжуватися стуком під час різкого повороту керма. Такі ознаки вказують на серйозну проблему, оскільки несправності безпосередньо впливають на керованість автомобілем. Вирішувати її потрібно якомога швидше.
9. Погіршення гальмування
Яким би дивним це не здалося, але винуватцем проблеми буває підвіска. Точніше, несправні амортизатори. Якщо зносилися передні стійки, то під час різкого гальмування машину відводить убік, з’являються клювки, нерівномірне уповільнення і збільшення гальмівного шляху. А якщо несправні задні амортизатори, то під час гальмування відбувається розгойдування або підстрибування задньої осі.