Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
AutoNews

Навіщо досвідчені водії на літо змінюють кришку радіатора

Тільки досвідчені та компетентні власники автомобілів знають, що механізм, який відкручується на (або “в”) горловину радіатора двигуна, не просто металевий елемент з різьбою, а досить важливий пристрій. Від нього безпосередньо залежить тиск у системі охолодження двигуна. Справа в тому, що в кришці радіатора знаходяться два клапана. Один з них контролює тиск у системі і, якщо він перевищує певний рівень, відкривається, випускаючи надлишок у атмосферу.

Другий клапан працює при остиганні двигуна. Після зупинки двигуна, разом зі зниженням температури антифризу, тиск у системі охолодження (пригадайте шкільну фізику!) зменшується. Якщо тиск впаде надто різко порівняно з атмосферним, останній може навіть деформувати шланги та порушити герметичність з’єднань. Щоб уникнути такого ефекту, “атмосферний” клапан у потрібний момент впускає в систему охолодження природне повітря. Іноді обидва цих клапани об’єднані в єдину конструкцію.

Типовий клапан випуску на кришці радіатора призначений для спрацювання при перевищенні внутрішнього тиску над атмосферним у близькому до двох разів співвідношенні. Зазвичай цей тиск становить 1,1 кгс/см², що відповідає 1 “атмосфері”. На кришках радіаторів різних автомобілів можна побачити маркування, що відповідає рівню від 0,9 до 1,1 кгс/см². Це пов’язано з особливостями конструкції конкретного двигуна і, зокрема, його робочої температури.

У деяких сучасних двигунах ця температура може становити 90ºC, а в інших — навіть 120ºC. Але це тема для окремої статті. Маркування означає, що клапан на кришці спрацює та відкриється, коли тиск у системі охолодження перевищить вказане значення. У спекотну погоду двигун будь-якого транспортного засобу працює в складних умовах: ефективність охолодження значно знижується порівняно із зимовими умовами. При цьому різко зростає ймовірність перегріву.

Це явище є небезпечним не само по собі, а через те, що через нього може не витримати та розірватися в слабкому місці один з шлангів з антифризом. Або, що ще більш неприємно, прокладка головки блоку циліндрів. У такому випадку охолоджуюча рідина починає поступати до камери згоряння двигуна, а вихлопні гази — в систему охолодження. Наслідок — необхідність серйозного ремонту двигуна.

Мазазин автозапчастин AvtoBot м.Ніжин

Щоб уникнути подібного сценарію, досвідчені автомобілісти літнього періоду замінюють кришку радіатора. Замість заводської кришки, розрахованої, скажімо, на 1,1 кгс/см², вони встановлюють точно таку саму, але з маркуванням 1 кгс/см² або навіть 0,9 кгс/см². Подібне “тюнінгове” вдосконалення дозволяє уникнути критичних значень тиску в системі охолодження двигуна, тим самим запобігаючи ситуаціям, які можуть призвести до капітального ремонту двигуна на СТО.

Джерело: Dexpens