AutoNews

Як хитрі автовласники якісно ремонтують підвіску, не купуючи запчастин

Автовиробники всього світу довели до досконалості принцип, авторство якого приписують Генрі Форду. Він вимагає випускати машини для того, щоб потім продавати запчастини до них. І в сучасному легковику “одноразовим” зроблено все, що тільки можливо. Зокрема й деталі підвіски. Візьмемо, наприклад, який-небудь важіль.

Це здоровенна залізяка з приробленими до неї двома або трьома шаровими шарнірами. Вийшов один такий шарнірчик з ладу – все, викидай весь важіль і міняй його на новий, любий автовласник! Тому що вузол цей нерозбірний – виробник спеціально спроєктував його таким. Йому ж вигідно потім продати тобі не одну “шарову”, а весь важіль у зборі.

Перехід на застосування неоригінальних запчастин для підвіски частково рятує гаманець водія. Однак не зовсім. Але вихід є. Причому особливо кайфують, виявивши його, власники вживаного “преміума”, запчастини для ремонту якого часом коштують так, ніби їх роблять із золота. Отже, перший спосіб – найбюджетніший і досить ефективний. Його суть у тому, що в роздовбану шарову (часом навіть без її демонтажу!), у розплавленому вигляді закачують спеціальний пластик. Він заповнює всі порожнечі і потім твердне, перетворюючись на новий вкладиш шарової.

Рецептура така, що застиглий пластик стає міцнішим за заводський вкладиш. Коштує процедура близько 300 грн. Відновлена деталь потім без нарікань ходить близько 25 000 км. Цю операцію можна повторювати до трьох разів протягом життя опори. “На круг” реанімація трьох опор важеля підвіски обійдеться в 2000-3000 грн – включно з вартістю операції зняти/поставити весь вузол на машину. І це при тому, що тільки одна лише купівля більш-менш якісного “неоригіналу” подібної запчастини для якого-небудь “японця” обійдеться в суму від 1500 до 8 000 гривень – і це без урахування вартості роботи автослюсаря. Економія очевидна.

Серйозніший підхід до відновлення шарових шарнірів передбачає їхнє розбирання, шліфування, встановлення нового вкладиша і закладку нового мастила. Ціна таких робіт вища – близько 500 грн за один вузол. Але це все одно виявляється щонайменше вдвічі вигіднішим за купівлю нової деталі. До того ж шарнір після реанімації стає розбірним і ремонтопридатним – необмежену кількість разів.

Що стосується сайлентблоків, то і їх відновлюють, уникаючи дорогої заміни на нові. Тут за допомогою преса замінюють зношений пружний елемент на вкладиш із полімерного матеріалу. Який за умови дбайливої експлуатації машини виявляється мало не вічним.

Джерело: Dexpens