Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
AutoNews

Чи можна продовжувати їхати, якщо пасок ГРМ перескакнув на один зуб

Для довідки нагадаємо, що основним завданням паска є те, щоб клапани в циліндрах відкривались та закривались вчасно і були в гармонії з тим, як рухаються поршні. Якщо в цьому тандемі трапляється мінімальний зсув, тоді або двигун припинить працювати, або й взагалі ризикує зламатись.

Перед установкою паска ГРМ на шківи розподільного валу чи колінвалу, останні встановлюються кожен в суворо визначене положення – згідно зі спеціальними мітками на блоці циліндрів та самому паску. І таким чином система працює від заміни до заміни, але тільки в теорії.

В життєвих реаліях траплятись може різне, враховуючи проскакування паска стосовно одного чи навіть кількох шківів. Причин для цього є також кілька. Одна із найпоширеніших – це випадкове потрапляння мастила чи антифризу на привід ГРМ. Змазка, котру «не кликали» жодної користі принести не може. А якщо ще й пасок сумнівної якості, то він цілком може прослизнути по зубах одного зі шківів. Лише тому, що він занадто еластичний.

Ще може бути, що геометричні параметри паска не відповідають розміру та формі шківів. Таке можливо, коли пасок вже достатньо зношений.

У вище описаних випадках пасок може не лише скакати, але й один момент тріснути з відомими наслідками для силового агрегата. Але це вже інша історія, наразі говоримо лише про зубці.

Мазазин автозапчастин AvtoBot м.Ніжин
Жрет ремень грм и срезает зубья: почему съедает ремень

Навіть в двигунах, де рух клапанів і поршнів пересікається, а збій в системі паска ГРМ може призвести до удару клапана по поршневі, перескакування паска на один зубець зазвичай не має критичних наслідків.

Через один зубець неузгодженість механізму незначна, але відчутна. Двигун буде працювати, але нестабільно і з перебоями, запуск стане складнішим, може глохнути періодично. Якось продовжувати їхати можна, хоча цикл подачі пального та відвід вихлопних газів з циліндрів двигуна порушений.

Дивно, але деякі авто без проблем їздять так прямо із заводу. І лише на плановому технічному огляді автовласник може дізнатись, що пасок ГРМ в його машині був встановлений зі зміщенням на один зубець.

Джерело: Dexpens